نبایدها
کاهش جدی سردی ها بویژه چای، عدس، گوشت گاو، لبنیات، گوجه و خیار، هندوانه، بادمجان، سوسیس و کالباس، نوشابه و ...
 جگرمرغ ، محل انباشت آنتی بیوتیک ها و هورمون هایی است که به آنها خورانده می شود و مناسب افرادی است که به سلامت خود علاقه ای ندارند.
ماکارونی نخورید! ماکارونی ازجمله غذاهای سودازا است که تولیدخلط ناصالح می کند و خلط سودازا در بدن افزایش می دهد و دارای مزاج سرد و خشک .
سالادالویه غذایی است بسیار غلیظ و بلغم زا، مولد خون ناصالح. دارای مزاج سرد و تر. این غذا برای تمامی مزاج ها مخصوصاً بلغم یار مضر است.
خوردن سردیجات مثل ماست و دوغ و ترشی در ایام قاعدگی می تواند مضر باشد و بهتر است در این ایام از گرمی ها مثل خرما و عسل بیشتر استفاده کنید.
وجود رگه های سفید در برخی گوجه فرنگی های موجود در بازار نشانه نیترات و باقی مانده سموم کودها است که باعث سرطان می شود.
خوابیدن درساعات پایانی شب می تواند باعث کاهش ایمنی بدن شود.
پژوهش ها نشان داده است که پرخوری واگیردار است! هرچه دوستان پرخور و شکمو اطراف خود داشته باشید، تمایلتان برای پرخوری کردن افزایش بیشتری خواهد یافت.
ذرت مکزیکی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند است. مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناک است.
مصرف غذایی که یک یا چندبار فریز شده باشد، در بلند مدت موجب عفونت دستگاه گوارش می‌شود و در موارد حادتر منجر به مرگ می شود.
ایستاده دوش گرفتن از دلایل ریزش مو است؛ حتماً نشسته موهایتان را شانه زده و بشویید. بهتر است سر را به طرف پایین خم کرده تاخونرسانی به ریشه مو زیاد شود.
پیاز مانده در یخچال را مصرف نکنید؛ موجب عفونت چشم، روده و معده میشود!
پاستیل نه استخوان ساز است و نه غضروفی ساز ، پاستیل پر از افزودنی و اسانس است و دشمن کبد کودک بوده و باعث بیش فعالی کودک می شود.

بایدها
بادام درختی بخورید! بادام درختی یکی از بهترین هدایای طبیعت برای انسان است با مصرف روزانه ۷ تا ۱۴ عدد بادام اغلب ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن انسان تامین می شود.
مصرف حدود پنج انجیر خشک در روز ۱۳۵ میلی گرم کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.
برای لاغر شدن بهترین چیز ورزش است‌. ورزش، بلغم را تبدیل به خون می کند.
شیر را فقط با عسل یا خرما بخورید. شیرکاکائو تمام کلسیم و فواید شیر را از بین می برد و باعث کاهش یادگیری، افزایش پرخاشگری، افزایش خرابی دندان به علت قند بالا و بروز چاقی می شود.
نگهداری آب در ظـــرف مسی و نوشیدن آن در لیوان مسی باعث دفع گازها و رفع مشکل سوء هاضمه می شود. زیرا مـس حل شده در آب، باعث حرکت بهتر مـعده شده و در نتیجه بهبود هضم غذا می شود.
موادی که برای استخوان ها مفیدند، برای مغز نیز نافع اند. گلابی هم از این قاعده مستثنی نیست و از میوه هایی است که برای حافظه و تمرکز حواس مفید است.
در زمان سرماخوردگی و سرفه های شدید ، آب آنـــــاناس بخورید! آب آناناس ۵ بـــــــرابر قوی تر از شربت سینه عمل کرده و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا هم جلوگیری می کند.
مصرف برنج با ماست، موجب افزایش سردی و تری مغز می شود‌، غلبه بلغم در مغز موجب فراموشی، سستی و تنبلی مغز می شود. بعد از خوردن برنج، خرما بخورید.
تقریبا ۲۵ روز طول می کشد تا یک بدن کاملا سالم عوارض ۱۰۰ گرم سوسیس و کالباس را خنثی کند. هر گونه بیماری و استرس، این مدت زمان را حتی تا ۱۰برابر افزایش می دهد.
پیاز برش خورده را در یخچال بگذارید تا تمام میکروب های یخچال را جذب خودش کند!
بیشتر کارشناسان زیبایی اندام و متخصصان جوان‌سازی معتقدند تا کنون هیچ وسیله‌ای برای جلوگیری از شل شدن عضلات موثرتر از "مشت و مال" به سبک شرقی نبوده است
آویشن دمنوشی درمان مناسبی برای نفخ معده است.

برای رفع کبودی، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با ۲ قاشق آب ترکیب کنید وبا پنبه به مدت ۱۰ دقیقه روی کبودی بگذارید و چند روز تکرار کنید. سرکه سیب با خواص ضد التهابی به رفع سریع کبودی بسیار کمک می کند.