سیب
برای افزایش نشاط و درمان افسردگی روزانه یک پیاله فالوده سیب بخورید؛
ترکیبات فالوده سیب
یک عددسیب رنده شده + ۱ قاشق غذاخوری عسل +عرق بیدمشک و گلاب ازهرکدام
قبل از مصرف سیب آن را بو کنید؛ بو کردن سیب فشار خون را کاهش می دهد و اعصاب را آرام می کند. مصرف سیب معده را شست و شو می دهد.
خوردن ناشتای سیب به رهایی از بیماری های قلب و خلاص شدن از کلسترول و برخی انواع حساسیت ها، سرطان، دیابت، آسم، نقرس و بسیاری از بیماری های دیگر کمک می کند.
مطالعه های بسیاری درباره مصرف سیب و آب آن ثابت کرده‌‌اند که وجود آنتی‌ اکسیدانی به نام «کوئرستین» آن میزان کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته نیز به میزان قابل‌ ملاحظه‌ای کم می‌شود، بنابراین اگر آب این میوه را برای کسی که سابقه بیماری قلبی دارد، تهیه می‌کنید، قدمی مثبت در جهت بهبود وضعیت جسمانی‌اش برداشته‌اید.

اکالیپتوس
۳ قاشق غذاخوری بخور برگ های اکالیپتوس برای درمان التهاب غشاء مخاطی و ضدعفونی کردن مجاری تنفسی بسیار مفیداست.
 
سرکه
سرکه های صنعتی نخرید! سرکه های صنعتی و فروشگاهی اسید اسیتیک بسیار بالایی دارند که خطرناک و سرطان زاست و ایجاد زخم معده می کند.
شستن کاهو و سبزیجات با مایع های ظرفشویی نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه باعث می شود که موادشیمیایی مضربه درون آنها راه یابند. بهترین ضدعفونی کننده، محلول سرکه یا نمک طبیعی است.
پاشیدن آب خصوصاً اگر با گلاب و سرکه ترکیب کنند برای افرادی که بر اثر کار، یا گرمای تب و یا غش کردن نیرویشان کم و سست شده است بسیار مطلوب است.

نمک
لجنزارهای نمکی دریاچه ارومیه از بهترین و سریع ترین روش های درمانی بیماری ام اس و سایر بیماری های سرد است.
 برنج آبکش طبیعتش از برنج کته سردتر است و چاق کننده تر است. برنج را قبل از پخت در آب نمک طبیعی خیس کنید تا سردیش کم شود.
نمک طبیعی، تریاق و ضد سم است، انرژی های منفی و ضرر غذا را دفع می کند و می تواند در از بین بردن دیگر سموم تغذیه ای موثر باشد. به عبارتی رشته های دشمن در جنگ تغذیه را پنبه کند.

روغن
برای کاهش تری گلیسیرید خون از روغن حیوانی (دنبه) استفاده کنید. روغن دنبه برخلاف باور عموم، بسیار مفید است و باعث کاهش تری گلیسیرید می شود
استفاده از روغن های گرم مثل ارده کنجد، زیتون و روغن حیوانی حذف روغن های مضر صنعتی، درمانی برای تری گلیسیرید بالا است.
روغن شحم گاو انرژی زا، دفع کننده سموم، کاهنده فشارخون، تقویت کننده سیستم دفاعی، بازکننده عروق و رگ های بسته، افزایش دهنده رشد و تقویت استخوان وعضلات، آب کننده چربی های زیرشکم وچربی اضافی است.
برای کوچک کردن شکم، قبل از ورزش حتما شکمتان را با روغن های گرم (سیاه دانه، کنجد و ...) ماساژ دهید.
برای تسکین درد ناشی از دندان درآوردن، لثه های کودک را با روغن زیتون به آرامی ماساژ دهید.
روغن حیوانی (گاوی) به هیچ وجه در رگ ها رسوب نمی کند.
 
کنجد
اگر نگران سطح هوش و یادگیری فرزندانتان هستید روزشان را با ارده کنجد و شیره انگور شروع کنید. یکی ازخواص ارده درمان فراموشی است.
مردان کنجد بخورند.
کنجد سرشار از ویتامین، مس، روی، فسفر و منیزیم است که در تقویت قوای جنسی فوق العاده است. همچنین موجب کاهش سکته قلبی، سرطان، یبوست و تقویت استخوان می شود.

سبزیجات
تربچه های سبزی خوردن را دست کم نگیرید! زیرا کم کالری و درعین حال سرشار از ویتامین B1, B2, B3 بوده و منبع غنی از پتاسیم، فسفر، کلسیم، سدیم و بتاکاروتن محسوب می شوند.
مصرف سبزی خوردن همراه با غذا نه تنها از چاقی پیشگیری کرده و جذب ویتامین را افزایش می دهد بلکه با دارا بودن ویتامین های مغذی برای پوست مانع چروک شدن آن می شود.

تاثیر فست فودها بر مغز نوجوانان
افسردگی بیش فعالی
سریع تر غذا خوردن
اضطراب
زوال عقل
کاهش یادگیری
تپاشیدن آب به صورت اشتها را بر می انگیزد اما برای کسانی که نزله و سردرد دارند مطلوب نیس

براساس تحقیقات خوردن غذا به روی زمین باعث:
کمک به هضم غذا
ایجاد احساس زود سیر شدن
جلوگیری از ابتلا به واریس
تقویت مفاصل و ماهیچه هادرست نشستن و تقویت وضعیت خوب بدن می شود.

قند:
خون را کثیف می کند
دندان و کبد را تخریب می کند
سلسله اعصاب را تضعیف می کند
جایگزین قند: خرما، توت خشک، شکر قهوه ای یا سرخ