معرفی کتاب به مناسبت ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان

کتاب: غیبت امام‌ مهدی (ع) از دیدگاه امام‌ جعفر صادق (ع)

نویسنده: ثامر هاشم عمیدی، عبدالله امین پور

گفت و گو درباره مهدویت، آخرالزمان و ظهور و قیام حضرت مهدی از روزهای آغازین بعثت نبی اکرم (ص) آغاز شده و در دوره‌های مختلف ادامه داشته است. گاهی عقاید مردم و شرایط زمانه، گفت و گو در این باره را به سوی انحراف می‌کشانده و لازم می‌شده است که فردی آگاه مسائل را برای دیگران تشریح کند.
در میان امامان (ع)، موقعیت امام صادق (ع) در تشریح و تبیین وقایع مهم غیبت، ظهور و قیام و تکلیف مسلمانان در این خصوص بسیار برجسته است. این امام بزرگوار در زمان خویش تلاش کرد باور غیبت امام مهدی (عج) را رواج دهد و اندیشه اصیل مهدویت را در وجدان امتی بر انگیزاند که همه چیز در آن آشفته شده و حق با فکر و خیال‌های باطل آمیخته شده بود.


کتاب: آخرالزمان در آینه روایات

نویسنده: انتشارات موعود عصر

در بخشی از کتاب آخرالزمان در آیینه روایات می‌خوانیم:
بخش مهمی از روایات آخرالزمان به بررسی وضعیت زنان در عصر آخرالزمان می‌پردازد از این رو لازم است که در این باره بگوییم:
بر احدی پوشیده نیست که اگر زن ارزش والای خود را بشناسد و به وظایف سنگین خود عمل کند، گران‌بهاترین و درخشنده‌ترین ستاره افق زندگی، و پُرارج‌ترین گوهر رشته هستی است، که پایه و اساس هر فضیلت است و بدون او رشته خانواده‌ها در هم گسسته و طومار جامعه در هم می‌پیچد، زیرا زن حلقه اتصال و رمز تداوم نسل بشری است، که آن پاک‌ترین بُعد زندگی است.
خداوند زن را گوهر گران‌بهایی آفریده که همچون دیگر گوهرها در پوشش و محل امن بوده، به دور از چشم بداندیشان، مایه درخشش کانون خانواده باشد. او نباید آن قدر تنزل کند که زیر نگاه‌هایِ رهگذرِ چشم‌چرانی لگدمال گردد!!.