معرفی کتاب به مناسبت انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران

کتاب چراغ صبحکتاب : چراغ صبح

نویسنده : اصغر فکور

شهید رجایی حتی سنین کودکی‌اش هم آنقدر عظمت داشت که می‌توانست دو محله را که بر سر عزاداری عاشورا نزاع داشتند، با یکدیگر آشتی بدهد؛ داستان هم از میان علم و کتل و صدای به هم خوردن استکان‌ هیات‌ها و نقشه محمدعلی برای آشتی آن‌ها آغاز می‌شود.
سپس به روزهای شاگردی و دست‌فروشی در سبزه میدان می‌رسد. روزهایی که محمدعلی نان و پنیرش را در دستمالی می‌پیچید و برای فروش کاسه و بشقاب‌های گلی از خانه بیرون می‌زد. اما حکومت رزم آرا بساط دستفروش‌ها را برچید و محمدعلی وارد نیروی هوایی شد.
داستان با روایت خاطراتی زیبا و خواندنی از برخورد محمدعلی رجایی با مردم در لباس نظامی و سرانجام استعفای او ادامه پیدا می‌کند. اصغر فکور نویسنده کتاب «چراغ صبح»، زندگینامه این شهید را به شیوه خطی و کلاسیک بازگو می‌کند؛ اما نثر پخته نویسنده و شگفتی حوادث زندگی محمدعلی رجایی، خواندن داستان را برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی می‌کند. او داستان را با ورود شهید رجایی به جلسات سخنرانی آیت‌الله طالقانی و علاقه‌مندی‌اش به آن بزرگوار ادامه می‌دهد.


کتاب : اسیر در زنجیر دروغ
نویسنده:

آنتوان گسلر عکاس و خبرنگار پرآوازه سوئیسی در کتاب «اسیر در زنجیر دروغ» پرده از گوشه‌ای از جنایات گروهک ترورریستی منافقین در ایران برمی‌دارد. این اثر ماهیت فرقه منافقین را واکاوی می‌کند و اساس مبتنی بر فریب و دروغ آن را فاش می‌کند. اگرچه نیرنگ و فریب در تمامی فرقه‌ها هم‌تاکتیک و هم‌استراتژی است ولی از آنجا که مستندات این کتاب بر دروغگویی افرادی استوار شده که سالیان متمادی از عمر خویش را در همین فرقه گذرانده‌اند، قابل توجه است.
این اثر که اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ میلادی به زبان فرانسه در سوئیس منتشر شد به روشنی روابط فرقه‌ای «سازمان مجاهدین خلق» را توضیح داده است، تا مخاطب، درکی عینی از مناسبات فرقه‌ای پیدا کند.